Povinné informace
Oficiální název
Obec Hulice
Důvod a způsob založení
Obec Hulice (dále jen obec) vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 zákona číslo 128/2000 Sb., o obcích v platném znění ke dni 1.4.2000 a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících. Je tedy právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Obec Hulice je veřejnoprávní korporací, která má vlastní majetek a příjmy, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených platnými právními předpisy. V právních vztazích vystupuje vlastním jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Organizační struktura
V čele obecního úřadu je starosta obce. Jedná se o jednostupňové řízení.
Starosta obce řídí činnost:
- finančního, mzdového a personálního úseku- 1 pracovník na HPP
- čerpací stanice pitné vody – 1 pracovník na dohodu o PČ
- správy čističky odpadních vod v Rýzmburku a v Nesměřicích – 2 pracovníci na dohodu o PČ
- úklidové práce – údržba veřejných prostranství a zeleně: 1 pracovník na HPP a sezóně další pracovníci na Dohodu o PČ zajišťuje svolávání a program jednání zastupitelstva obce.
V jeho nepřítomnosti plní tuto činnost místostarosta obce. Obecní úřad není dělen na odbory.
Seznam organizací
- Mateřská škola
- VEGA – vývařovna
Kontaktní informace
Adresa
Obec Hulice
Hulice 33, 257 63
Trhový Štěpánov725 934 221
ou.hulice@cmail.cz
https://www.hulice.czÚřední hodiny
Pondělí
9:00 – 12:00 / 13:00 – 16:00Středa
9:00 – 12:00Ostatní dny po telefonické domluvě kdykoliv
Bankovní spojení
Rozpočtová část: 9729121/0100
ČNB: 94-4119121/0710
Hospodářská činnost: 18035121/0100
Identifikační číslo
IČ: 00231801
Daňové identifikační číslo
DIČ: CZ00231801 (obec je plátcem DPH)
Dokumenty
Žádosti o informace
Informace se poskytují na základě žádosti nebo zveřejněním. Obec Hulice zveřejňuje informace následujícími způsoby:
- na úřední desce – na návsi
- na internetové úřední desce na adrese https://www.hulice.cz/uredni-deska
- informace lze dále získat v kanceláři obecního úřadu v úředních dnech a úředních hodinách
Každá fyzická nebo právnická osoba může získat informace níže uvedenými způsoby:
- Ústně: osobně na Obecním úřadě v Hulicích v úředních dnech a v úředních hodinách
- Telefonicky: +420 725 934 221
- Písemně: Obec Hulice, Hulice 33, 257 63 Trhový Štěpánov
- Elektronickou poštou: ou.hulice@cmail.cz, ve formátu pdf, jpg.
Obce jsou povinny poskytnout všechny informace, vztahující se k jejich samostatné i přenesené působnosti, s výjimkou těch, jejichž zveřejnění vylučuje zákon:
- Utajované skutečnosti podle zák. č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností ve znění souvisejících předpisů a pozdějších znění.
- Obchodní tajemství dle obchodního zákoníku (§ 17 zák. 513/1991 Sb.).
- Skutečnosti, týkající se ochrany důvěrnosti majetkových poměrů, získaných na základě zákona o daních, poplatcích, penzijním, zdravotním pojištění nebo sociálním zabezpečení.
- Skutečností, na které se vztahuje omezení práva na informace dle § 11 a 12 zák. 106/1999 Sb. zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění souvisejících předpisů a pozdějších znění.
Příjem žádostí a dalších podání
Žádost o informaci ve smyslu tohoto zákona lze podat ústně nebo písemně.
Písemně na adresu:
Obec Hulice, Hulice 33, 257 63 Trhový ŠtěpánovPísemnou žádostí o informaci je i žádost podaná elektronickou poštou: ou.hulice@cmail.cz
Na ústní žádost poskytne obecní úřad v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo ji žadatel nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Na písemnou žádost odpoví obecní úřad písemně. Lhůta pro poskytnutí informace je 15 dní (§ 14 odst. 3 písm. c zákona). Lhůta je ze strany úřadu splněna, když je odpověď ve lhůtě předána k poštovní přepravě. Obecní úřad může lhůtu pro poskytnutí informace prodloužit o 10 dnů v případech, uvedených v § 14 odst. 5 pod písmeny a) až c) zákona. O prodloužení lhůty i o jejích důvodech bude OÚ žadatele informovat před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmé:
- komu je určena
- kdo ji podává (jméno, příjmení, u právnických osob název a adresa)
Písemná žádost
- musí být srozumitelná
- musí z ní být zřejmé, jaká informace je požadována
- nesmí být formulována příliš obecně.
Pokud žádost tyto požadavky nesplňuje, vyzve obecní úřad žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost upřesnil a upozorní jej, že nedostane-li odpověď do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy byla žádost podána, rozhodne o odmítnutí žádosti.
Obecní úřad poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo od upřesnění žádosti.
- písemně
- nahlédnutím do spisu
- pořízením kopie
- na paměťových médiích
Nelze-li písemné žádosti vyhovět a nebyla-li žádost odložena, vydá OÚ rozhodnutí o zamítnutí žádosti (§ 15 odst. 1 zákona), které se doručuje do vlastních rukou žadatele (§ 15 odst. 3 zákona).
Pokud se požadovaná informace nevztahuje k působnosti obecního úřadu, OÚ žádost odloží a do 3 kalendářních dnů od doručení žádosti tuto skutečnost sdělí žadateli.
Nebyla-li ve stanovené lhůtě 15 dnů informace poskytnuta ani vydáno rozhodnutí (§ 15 odst. 1), má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí o odepření žádosti (§ 15 odst. 4 zákona). Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
Opravné prostředky
Opravné prostředky proti rozhodnutí obecního úřadu
Opravné prostředky se podávají prostřednictvím toho oddělení obecního úřadu, který napadené rozhodnutí ve správním řízení vydal, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí, a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno. Proti opatření oddělení, které má charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle obsahu projedná starosta obce.
Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů obce
Opravné prostředky proti rozhodnutí starosty a rady obce učiněné ve správním řízení se podávají prostřednictvím podatelny obecního úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno. Proti opatřením rady nebo zastupitelstva obce v samostatné i přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemně návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Krajskému úřadu Středočeského kraje. Proti ostatním úkonům orgánů obce opravné prostředky nejsou.
Soudní přezkoumání
Došlo-li rozhodnutím obce ke zkrácení fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s §47 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu v platném znění, žalobu k příslušnému soudu, případně v souladu s čl. 87 odst.1 písm.d) Ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.
Formuláře
Formuláře pro řešení místních životních situací v obci Hulice obdržíte v kanceláři obecního úřadu v úředních dnech a hodinách. Důležité formuláře také na stránce Formuláře ke stažení.
Návody pro řešení nejrůznějších životních situací
S žádostí o radu nebo pomoc je možné kontaktovat OU Hulice nebo pověřený úřad MěU Vlašim.
Nejdůležitější předpisy a vyhlášky
Sazebník úhrad za poskytování informací
Obec nemá schválený sazebník, informace poskytuje zdarma.
Licenční smlouvy
Obec nevede licenční nebo podlicenční smlouvy.
Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Obecní úřad Hulice vydává na základě § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, výroční zprávu o své činnosti při poskytování informací dle uvedeného zákona.
Více najdete na Úřední deska..
Informace o obecním informačním systému
Obec v současnosti neprovozuje žádný informační systém.
Informace o územním plánu
Územní plán je projednáván s kompetentními úřady.